dinsdag 26 februari 2013

Marathonschema

De marathon loop je niet op een achternamiddag. Daar gaan een paar maanden van flinke training aan vooraf.

Met 10 uitgelopen marathons heb ik enige ervaring. Voor de liefhebbers heb ik hier mijn voorlopige schema van de voorbereiding op de marathon van Leiden. Voorlopig, want er kan altijd iets zijn, waardoor je je schema aan moet passen.
3 maart: 10 van Alphen.
10 maart: Ik loop dit jaar niet bij de City-Pier-City. Ik ga dat weekeinde een afstand tussen de 10 en 21km trainen.
17 maart: Voorschotenloop 16 km
24 maart: Winterbiatlon 11 km

1 april: 3 Molenloop in Aarlanderveen 15 km
7 april: Braassemloop in Oude Wetering 21 km
N.B. Bij de 3 Molenloop of de Braassemloop moet de 1e 30 km gelopen worden. In Aarlanderveen kan dit, door het rondje nogmaals te lopen, in Oude Wetering door voorafgaand aan de halve marathon het grootste deel van de 10 km te lopen. Beide lopen hebben een mooi parcours!
14 april: 30 km bij de marathon van Rotterdam
21 april: Omloop van Noordwijkerhout 21 km
28 april: Henk Hakker memorial bij Leiden Road Runners 30 km
4 mei: Halve marathon (rondje van oude parcours van Leiden)
9 mei: Hanepoelloop Rijpwetering Halve marathon
Daarna ruim 2 weken "rust" met 10 km's in marathontempo en laatste week wat korter.
26 mei: Marathon van Leiden

Met dit schema, met door de week nog 2 keer een duurloop van ongeveer 10 km kun je de marathon in een heel fatsoenlijke tijd uitlopen.

Geen opmerkingen: