woensdag 12 september 2012

Tweestrijd


Vanavond was er sprake van een heuse tweestrijd. Wat mij betreft niet over wat ik wilde gaan stemmen, want dat had ik vanochtend al gedaan.
Nee, er was een tweestrijd, die zich, net als de politiek, boven onze hoofden afspeelde.
Lange tijd leek het er op, dat het tot een uur of half 9 en misschien wel tot 9 uur droog zou blijven. Ik zat ik skeelerkleding gehuld aan tafel, klaar om na het avondeten op de fiets te stappen om te gaan skeeleren.
Onder het eten belde Jens Postma me, dat de G-schaatsers, die ik vanavond skeelerles zou gaan geven, afgebeld waren. Ik kon dus gewoon zelf mijn wekelijkse skeelertraining weer volgen.
Maar een behoorlijke bui om 10 voor 7, net voor ik zou vertrekken, maakte me duidelijk, dat de tweestrijd in het voordeel van de regen was beslist.
De uitslag was duidelijk. Ik bleef vanavond thuis.

Geen opmerkingen: