zondag 15 juli 2012

Gerhard Rekvelt

Thuis gekomen van het plukken van tuinbonen en doperwten op de volkstuin, keek ik naar de overwinning van Luis Leon Sanchez namens de Rabobank in de Tour de France.
Daarna maakte ik mijn mail open en zag een bericht van Gerard van Tol, dat Gerhard Rekvelt was overleden.

Zijn lichaam was gevonden in de Vlietlanden. Gerhard werd sinds 7 juli vermist.
Ik heb hem leren kennen in de IJshal in Leiden, waar hij meedeed bij het G-schaatsen. Hij ontwikkelde zich steeds beter. Technisch reed hij behoorlijk verzorgd, alleen de afzet was veel te zachtjes.
Ook op dinsdagavond was hij vrij vaak van de partij, terwijl hij op zaterdagavond wekelijks meedeed met het IJVL-trainingsuur.
Ook met hardlopen kwam ik hem regelmatig tegen. Aan de Leidse marathon heeft hij een paar keer mee gedaan. En steevast was hij net even sneller dan ik.
Ook bij het skeeleren op woensdagavond zag ik hem regelmatig.

Gerhard was een rustige, bescheiden man. We zullen deze trainingsmaat missen.
Gerhard, rust in vrede.

Geen opmerkingen: